Matchbank

Dit is een initiatief van onbekend


Matchbank

Ondanks de momenteel economisch mindere tijden hebben werkgevers steeds vaker moeite om geschikt personeel te vinden voor hun vacatures, en deze vervolgens ook voor langere tijd aan zich te binden. Enerzijds door versnippering van de arbeidsmarkt, anderzijds door een steeds groter gat tussen de wensen/eisen van werkgevers en (potentiële) werknemers. En met de opkomende vergrijzing zal dit probleem de komende jaren alleen maar groter worden. Matchbank is een initiatief dat is opgezet met de doelstelling om die afstand tussen werkgevers en werkzoekende te verkleinen.  

Om een betere aansluiting te krijgen tussen beide partijen zijn niet alleen goede faciliteiten maar ook een stuk bewustwording nodig; Om het gat te dichten is het voor bedrijven noodzaak om niet alleen te selecteren op werkervaring en opleiding, maar verder te kijken naar de competenties en mogelijkheden van werkzoekenden. Ook werkzoekenden zullen hun zoekrange moeten vergroten; het resultaat van de competentietest moet een verruimd aanbod aan vacatures weergeven waar ze voor in aanmerking komen.  

Door samen te werken met ondernemers, onderwijs en lokale overheden (de 3 O’s) levert Matchbank een bijdrage aan de “inclusieve economie”. Dit begrip heeft als principe “het uitgaan van de mogelijkheden van individuen in plaats ze uit te sluiten op basis van opleiding en voorgaande functies”. Hiermee kan er in de toekomst optimaal gebruik gemaakt worden van het beschikbare talent in de regio.

Matchbank is op dit moment gericht op de regio Zuid-Zolland Zuid, maar bij succes wil Matchbank graag uitbreiden naar andere regio’s. Matchbank zal dan alleen niet puur groter worden, maar nog steeds per regio blijven opereren en de regionale insteek behouden. Voor de toekomst is het dan ook belangrijk dat er nu al rekening wordt gehouden met een mogelijke overlap in regio’s of combinatie van meerdere regio’s.


Wij doen dit door

Educatie, Organisatie opbouw, Re-integratie, Website

Op het gebied van

Arbeidsparticipatie, Lokale economie, Persoonlijke ontwikkeling, Zelfredzaamheid

Voor

Jongeren, Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, Ondernemers

Wij denken 2000000 mensen met ons initiatief te bereiken.

In

Nederland




Dit is ook interessant...

Initiatief

Precious Plastic

Initiatief

nubewustleven

Initiatief

Goede Buur