Dit is een initiatief van Casper van der Heijden
Het cultuurlandschap in Nederland staat onder bezuinigingsdruk van publieke subsidies. Vanaf 2013 moet 200 miljoen euro gekort worden op de kunst en cultuur in ons land. Een slagveld. Een direct gevolg van de bezuinigingen zal zijn dat bestaande fondsen domweg minder geld te verdelen hebben, waardoor bestaande en nieuwe kunst zal verdwijnen.
De publieke verontwaardiging hierover is groot: er is veel aandacht en actiebereidheid in de maatschappij. Dit heeft helaas nog weinig resultaat opgeleverd.
Een deel van dit debat speelt zich af via sociale media. Bekende Nederlanders zoals Carice van Houten mengen zich in het debat op Twitter en Facebook. Artiesten laten zich volgen, zijn benaderbaar en zichtbaar via sociale media.
Ons nieuwe fonds wil het effect van de bezuinigingen deels opvangen door een nieuwe financieringsstrategie voor cultuur, door gebruik te maken van sociale media.
Opzet
Subsidiering wordt door overheden via kunst- en cultuurfondsen toegekend aan artiesten. Ook wordt kunst gestimuleerd via directe giften of private gelden.
Het Toekomst Cultuur Fonds buigt een nieuwe geldstroom richting cultuur: marketingbudgetten van (grote) bedrijven kunnen via ons fonds ingezet worden voor direct personalized marketing door bekende Nederlanders die zich verbonden hebben aan het fonds. Door een bericht te retweeten. Dit fonds wordt beschikbaar gesteld voor toekenning aan cultuur in ons land.
Wij doen dit door
Internet/ICT, Website
Op het gebied van
Cultuur, Kunst
Voor
Ondernemers
In
Nederland