Mjuks goes Europe - the bucket trip

Dit is een initiatief van onbekend


Mjuks goes Europe - the bucket trip

Wij zijn een team van 5 studenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden die in opdracht van Communication & Multimedia Design het project Mjuks Goes Europe uitvoeren. Mjuks is het eigen televisie kanaal van de minor Crossmedia waarin tips, trends en nieuws in de jongerencultuur op eigenzinnige wijze worden belicht. Het doel van het project is om met een reis door Europa er achter te komen wat jongere Europeanen in verschillende landen gelukkig maakt, dit doen wij door middel van het metafoor "de bucket".

We voeren een crossmediaal format voor jongeren in Nederland (met name Friesland) in de leeftijdscategorie 18 t/m 25 jaar uit waarin (internet) televisie een belangrijke rol gaat spelen. Het format voor dit project is al uitgewerkt. In de bijlage vindt u de uitgebreide versie.


Format in het kort

8 landen, 8 afleveringen, 8 Buck-its, 1 Europa

THE BUCKET TRIP

Steeds meer landen: dat betekent ook steeds meer meningen en dromen. Een toekomst zonder Europa is voor ons ondenkbaar. We raken steeds meer gewend aan het idee dat we Europeanen zijn. Maar wie is dat nou, die Europeaan? En wat maakt deze Europeaan nou echt gelukkig? De grenzen liggen open en de mensen kunnen vrij van land naar land gaan. En daar gaan vijf avontuurlijke studenten gretig gebruik van maken.

Vijf enthousiaste, nieuwsgierige en avontuurlijke studenten nemen de kijker mee door europa. Zij zullen dit Couchsurfend (logerend) doen, van Leeuwarden tot Madrid, van Madrid tot Rome en van Rome tot Kopenhagen en weer terug naar Leeuwarden.  Het doel van de reis is om er achter te komen wat jongere Europeanen in verschillende landen gelukkig maakt, en wat ze altijd al hebben willen doen. Kortom, wat staat er op hun Bucket List? We vragen ze naar hun top 8 Buck-its en samen met hen selecteren we per aflevering 1 Buck-it die we samen met de desbetreffende Europeaan gaan uitvoeren. Het kan van alles zijn, van bungee jumpen tot koe-rijden, YOU NAME IT, WE DO IT. Naast deze uit te voeren Buck-its laat de ‘local’ ons de stad zien en verteld hij over zijn land en over zichzelf en zal er geld worden ingezameld voor het goede doel.

Referentiekaders voor “The Bucket Trip”

-          MTV The Trip (MTV)

-          Try Before You Die (BNN)

-          Dwars Door De Diaspora (Joodse Omroep)

-          3 Op Reis (BNN)

-          De Hokjesman (De Hokjesman)


Wij doen dit door

Educatie, Film, Ontmoeting, Publicatie

Op het gebied van

Cultuur, Kunst, Leefbaarheid, Sociale cohesie

Voor

Gezinnen, Jongeren, Mannen, Vrouwen

Wij denken 10000 mensen met ons initiatief te bereiken.

In

Denemarken, Frankrijk, Italië, Kroatië, Polen, Spanje, Zwitserland




Dit is ook interessant...

Initiatief

Delivery2care

Initiatief

You(th) Challenge

Initiatief

Groenplan