modulaire EV-Statiegeldaccu tbv (lokaal) bufferen
Een gsm-accu kost ongeveer 10x zoveel als een powerbank. Zo kan de mass-productie van kleine modulaire accu's Tesla type 3 ver overtreffen.
Als LPG of CNG of H2 aan de gaskraan verdicht zouden moeten worden, dan reed niemand daarmee. Waarom dan wel een EV uren aan de stekker?
Twintig 1,4 kWh modules kunnen met een manipulator in een minuut geplaatst worden. Dat is 1680 kW laadstroom. Bovendien veiliger dan LPG, wat weer veiliger is dan CNG en waterstof na aanrijding in een tunnel. Als een brandende EV al ingewikkeld is, hoe moeten hulpdiensten dan met onzichtbare waterstofbranden omgaan?
Er wordt gemiddeld 38 km per dag gereden 32 km privé (woon/werk) en 68 km grijs en/of lease. Daarvoor levert een standaard accu van 14 á 22 kWh in 95% vam alle gevallen voldoende actieradius. Voor die incidentele grote rit 1,4 kWh modules bijplaatsen . Volgens het statiegeld-systeem van flessengas kunnen deze worden afgeschreven. De handelsvoorraad kan in huishoudens, smartgrid-laadpunten bedrijven en bij afgelegen windmolens/zonneweiden fluctuaties op het net opvangen. Dit zonder in te boeten aan mobiliteit van de EV. Ook zwakke punten in het net (bijvoorbeeld overmaat aan zonneweiden op goedkope landbouwgrond in Noord Drenthe/Zuid Groningen) krijgen zo een kosteloze bypass. Op windstille en schaduwrijke dagen kan dit voor programmaverantwoordelijken wel €40,-/GW besparing opleveren!
Gevraagd wordt ervaringen/ datasheets van STORM-modules. Idepot-rechten (057248) heb ik al in 2014 geregistreerd, dus 2 jaar voor de STORM-Eindhoven WT2016. Gezien mijn leeftijd stel ik deze Free ter beschikking aan de komende generaties.